Eesti lennunduse 100 aastat. Farmanist Bombardierini

Lennunduse ajalugu ei ulatu palju kaugemale Eesti Vabariigi sünniajast. Enamasti loetakse selle alguseks vendade Wright’ide mootorlennuki esimese lennu päeva 17. detsembril 1903. aastal. Eesti mehed tegid asja õhuvalda seitse aastat hiljem. Vabariigi sünnipäev oleks võinud asjaolude soodsama kokkulangemise korral olla ka Eesti lennuväe sünnipäevaks, tegelikult vormistati see ära sama aasta sügisel, kohe kui saadi jälle omal maal oma elujärge ise korraldada. Kahe suure sõja vahel oli lennunduse areng lennuväekeskne. Eesti lennunduse kõige perspektiivitumad aastad jäävad aga aega, kus Eesti pinnal ja eesti keeles ei olnud võimalik lennundusharidust saada. Praeguses ajas ongi kõige olulisem see, et on olemas eestikeelne lennundushariduse keskus, kus nii tsiviil- kui sõjaväelendurid väljaõppe saavad. Lennuakadeemia tegevus tagab lennundusspetsialistide järelkasvu. Samuti on lennuspordi ning hobilennundusklubisid ja huvilisi küllaga – tegeletakse langevarjuspordi, purilennunduse ja mootorlennuga. See annab lootust tulevikukski.