Eesti disaini ja reklaami 100 aastat

„Eesti disaini ja reklaami 100 aastat“ visandab pildi eesti disainist ning sellega tihedasti läbipõimunud reklaamist alates Eesti iseseisvumisest tänapäevani. Tutvustamist leiavad oma ala suurimad õnnestumised ja olulisemad tegijad, diskussioonid ja probleemid. Käsitletakse nii glamuurseid art déco reklaame kui Nõukogude aja kurioosseid propagandaplakateid. Lisaks ei puudu kriipivalt terav sotsiaalreklaam ega ka jalustrabavad poliitkampaaniad. Luubi all on ühelt poolt 1980. aasta Moskva olümpiamängude Tallinna purjeregati potjomkinlik kujundus, aga teiselt poolt väliseestlastest gurude – Siemensis tegutsenud Tõnis Käo ja tarbimiskultuuri ägeda kriitiku Kalle Lasni loome. Norma, Tarbeklaasi, Estoplasti tootedisain ning vahvad fotod võiksid lugejas tekitada nii nostalgiat kui ka imestust. Autor Karin Paulus kutsub kaasa mõtlema, mille üle meie disainis ja reklaamis tasub uhke olla ning mida tasuks häbeneda.

LOE LISAKS

Terevisioon: Esitletakse raamatut “Eesti disaini ja reklaami 100 aastat”, ERR 16.03.2018

Eesti disain köideti raamatuks. Galerii esitluselt, Postimees 16.03.2018

Järelvaadatav: raamatu „Eesti disaini ja reklaami 100 aastat“ esitlus, Postimees 16.03.2018

„Eesti disaini ja reklaami 100 aastat“, Linda Järve blogi Kruusatee, 16.05.2019

Karin Paulus. Eesti disaini ja reklaami 100 aastat (Post Factum, 2018), Triinu raamatublogi 30.05.2019

Sari on müügil Apollo ja Rahva Raamatu kauplustes ja e-poodides ning Postimehe Tallinna ja Tartu klienditeeninduses, Pärnu Postimehe, Sakala, Järva Teataja, Virumaa Teataja ning Lõuna-Eesti Postimehe klienditeeninduses.

Ülevaatesari on sündinud EV100 raamatusarja kolleegiumi (Mart Orav, Aleksei Lotman ja Peeter Saari) kaasabil ning ilmub EV100 juhtkomitee ja Postimehe kirjastuse (Post Factumi) koostöös aastail 2018–2019.